onsdag 5 december 2012

December!

Det är redan december och allt går i överljudsfart..Jag har tappat räkningen på hur många kransar jag bundit och sålt och hur många kurser jag haft... vilket är en härlig känsla!!Vi närmar oss slutspurten för kurserna och den 16 december blir det julmarknad på Höganäs Brukshundsklubb som kronan på verket. Växlat med intensiv utbildningen för Grethe och försäljningen utanför Ica Kvantum känner jag att julhelgen kommer att sitta fint. Mycket förberedelser inför nästa år krävs då allt från grisar,växthus och nya ideér ska ta plats redan till senvintern/våren.Tiden räcker inte till för ett öppethus här, så jag har bestämt att det får bli en stor våröppning i stället...kanske med växthuset som en av attraktionerna.Till våren tar jag BH provet med Nessie och håller hon den här takten även en IPO 1 till sommaren...vilken vovve jag har :)))) Hönsen lägger ägg, tuppar slaktar vi när vi behöver ,får, kanin och grönsaker ligger i frysen...och snart har vi också slaktat vår första gris själv.....lagom till jul...
(det går åt en del kött nu när Nessie har blivit köttätare också , inget mer fejkfoder här inte:))

Nu ska jag återgå till kransbindandet en stund till, i morgon kommer Lottie från Stall Charlottenlind    
som för övrigt har en jätte tillställning på lördag och behandlar både mej och pålle, givetvis efter en go gemensam frukost, kan det bli bättre:-))

Ha en toppen kväll:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar