fredag 18 januari 2013

Att gå över ån....

Härlig fredag igen...trotts ett fasligt diskbrock....Kan ändå inte låta bli att fyllas av en känsla av att jag har det väldigt bra,vi är ju ändå friska o krya och har ett rikt liv fyllt av fina vänner och en massa djur.Vi ringde härom vecka till Fredriksdahl som avtalat och skulle försäkra oss om kultingar och till vår fasa hade suggorna gått "tomma"..alltså ingen dräktighet..Fick allt lite panik, men det gick över ganska fort för nu har vi beställt från en genbanksansvarig i Höör i stället., vi hämtar dom i slutet på Mars.

Nytt på fårfronten är att vi preliminärbokat två Oxford Down..Vi har blivit jätte nyfikna på denna stora godmodiga ras.Dom har inte varit lätta att luska fram för dom är fortfarande ganska ovanliga...Om man ska tro på att en del saker "är meningen" får detta nog bli en av dom...Strax utanför Bårslöv ( en halv timma härifrån) ligger nämligen Bårslövshed och minnsan föder dom upp OD.Vad säger man om det??.Titta på bilderna på deras hemsida!!

Lammnings kursen vi var på i onsdags var kanon bra! Vi fick verkligen med oss en massa nyttigt med hem och fick bl.a öva på att rätta fellägen, både med ett och flera lamm i en simulator.Sond fick vi också lära oss att sätta, en nödvändighet för att ev kunna rädda svaga lamm. Jag har fått skjuta på kursandet för Grethe eftersom jag fortfarande har så ont i ryggen...hoppas hoppas att vi kan fortsätta nästa vecka :-))
Äggförsäljningen går fint, vill ni köpa ägg slå en signal eller maila i tid, dom är verkligen poppis:-)) Det är så roligt med intresset för djurens väl o ve och att det är viktigt för många att veta om maten "mått väl".Världens längsta frölista är gjord och jag är inte klar ännu.......snart ska det beställas.




23 mars gör vi behörighets testet....håll tummarna.
På söndag är det skyddsträning hela dagen men jag får nog  lägga mej i cafeterian och vila ryggen då o då.
Riskudden får nog följa med också. Nu ska jag försöka hasa mej ut på en liten promenad, hunden håller på att få spader av detta stilla sittande....jag med...
                                                                

                                                                      Ha en riktigt skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar