måndag 30 januari 2012

Vackert!

Nu när det frusit, luften blivit högre och ljuset är tillbaka har man liksom fått lusten tillbaka. Nu vill jag bara ut och sätta spaden i marken och få börja gräva.


Tallplantering

Här sitter perennerna i snygga rader som är början på vår plantskola.




     






Till helgen ska jag nog så lite grann och inventera mina bland trädgårds redskap. Vi ska gå igenom hur mycket växthusdelar vi fått i hop så vi kan starta på det projektet också.

I fredags begravdes en stor trädgårdslegend, Magnus.B. Nilsson. Han blev 105 år gammal. Jag minns alla  turer jag fick följa med och plocka frön från noga utvalda plantor. Magnus,jag hans gamla cykel och en flock med papperspåsar...Papperspåsar som användes om och om igen, där alla dom tidigare fröernas namn, datum och årtal stod skrivet med svart tucsh. Vi pratade även ofta om vädret och klimatförändringarna , Magnus kunde massor om det och hur det sett ut för många hundra år sedan, vilket gett mej stort hopp om framtiden:)


 
I torsdags fick våran äldsta katt Speedy somna in. Hans kropp ville inte mer, han blev fort dålig och det fanns inget att göra. Vi saknar honom så!


Speedy.
 Ha en fin måndag..( måndagar som jag upptäckt att jag tycker mycket om:)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar