onsdag 8 februari 2012

Nöjd ända ut i fingerspetsarna!

Äntligen är vi i gång!! I måndags var Grethe Kheler här och satte i gång oss i binderiets hemligheter.En 8 timmars fullspäckad dag med teori och bukettbinderi. Dekorativ, formlinjär, mittpunkter ytor, regelmässiga mönster osv, osv..Grethe är en sann pedagog och har en förmåga att lirka ur en svaren som finns djup där inne och låter ingenting "trilla mellan stolarna".
 Jag kan erkänna att det som jag tänkte gjort på kvällen blev det inget av med alls. Så trött i huvudet var det länge sedan jag var,men på ett hellt och hållet lustfyllt sätt.

Nu gäller det bara att plugga vidare till på måndag när det är dags igen, då ska vi bl.a ha gjort 2 st hjärtan av valfritt material som vi ska använda i binderierna och vi ska själva handla material  till två buketter...antagligen för att kolla vad vi väljer och varför vi väljer det, som sagt med Grethe gör man inte bara, utan man ska ha en tanke med det man gör:))Helt fantastico!!!I dag kom Lokaltidningen där årets första annons står med och vi har redan fått in nya bokningar:))) 

 Kylan håller ett järngrepp om oss och nu vill jag ha vår! Jag nöjer mej (till att börja med) med några få plussgrader...rätt tröttsamt med att allt är som asfalt och för att inte tala om alla kläder som ska på och av ideligen och all ved man ska hugga och bära in. Nu ska jag sno ihop lite middag sedan ska jag åka til Yvonne på Keramikverkstan och glasera min stora höna som ska få stå vid Hönserian sedan.
                                                                         
  Ha en go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar