tisdag 14 februari 2012

I kärlekens tecken...

Då har det gått en drygt vecka och i går var det Alla Hjärtans dag. Eftersom Grethe kommer på måndagar var det binderidax och givetvis band vi i kärlekens tecken...


Vi band en massa buketter och fick beröm för att vi är så engagerade och passionerade vilket visar sig i våra arbeten....det bådar gott för framtiden:).

Vi pratade också om en hel del roliga studiebesök och eventuellt en resa till Århus..hade varit ljuvligt! Byggplanerna börjar ta form och inte alltför snart kör vi i gång bygget av nya butik och kurslokalen, mer detaljer kommer........I nästa vecka blir det en inköpsrunda, vi kommer nog få dela upp den på tre gånger, för alla hinns inte med på åtta timmar. Underbart arbete man har!

      Här står Eva och binder i djup koncentration!

Till höger en bild på min stoltaste bukett..den var riktigt bra bunden i både form, teknik och färger. Ett litet hjärta i ull som jag gjort fick sitta med som symbol för dagen i dag! I kväll ska jag hjälpa en av mina vänner som ska tävla på lördag det blir finslip och peppning ( islandshästtävling) Hejja Marie vi kommer och tittar!!                      I går fick jag min egen PT, Katrina från Goagård var här i dag och vi gick i genom en maaaaassa viktiga saker om bla surt och basiskt i det vi äter. Jag har i stort sett lycksts äta nästan bara sura saker så man skulle kanske kunna kalla mej för surkart ;) Det blir ändring på det och i kväll styr kosan till affären för "basiska" inköp, och Katrina följer med. Man vill ju inte gå omkring och vara "sur"......
Här är två getter som fått killingar. Hon som fick två hade fått dom strax innan jag kom och dom var så nya att dom inte hade hunnit torka än...det kittlar till lite i "vill ha get" tarmen....


Den här finaste kudden med ett instoppat foto kom Clara med till oss i går. Vi fick varsin, och nästa på tur stod Mikaela...dom åkte runt på en Alla hjärtans dag mission....hur gulligt är inte det!!
                                           
Det gjorde ett bästa avslut på Alla <3 dagen igår, ha en skön onsdag där ute i kylan!
                                                                 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar