tisdag 8 maj 2012

Furutorpsträdgård och Häradshelg!

Just nu jobbar vi på med gjutningen inför Häradshelgen. Den 13/5 ska jag ska stå hos Fredrik som har  det vackra Furutorpsträdgård.

Jag kommer ta med lite hypertufa också för att visa hur vacker det är och såklart berätta om mina kurser :-)

Fredrik kommer att berätta om Elegancerosorna, tid står på hans hemsida. Passa på att få matnyttiga tips och en chans att handla dessa ljuvliga rosor.
På Furutorp finns det även antikt och kuriosa i en mycket vacker bygnad, bara det är värt ett besök!


Fredrik och jag har också pratat om att göra någon workshop eller liknande ihop...håll utkik på våra respektive hemsidor och facebook sidor ...Furutorp och Skaparglädje....


Ingrid-Marie håller handen...

I helgen var vi och besökte Mandelmannsträdårdar och även om det inte hade börjat växa något direkt så ger det en sådan otrolig kick...då tänker jag ju givetvis på det här med att vara självförsörjande och såååklart utan en massa gifter.Godmat åt vi också det mesta då i från deras trädgård/växthus. Vi fick en lång pratstund med Gustav och tänk att all personal är så genuint intresserade av vad dom håller på med!!! Det blir ett återbesök i juli!!!

Helt okej med sådan här storslagenvy runt knuten...

Nu ska jag ta tag i min läxa sedan blir det gjutra och förbereda för morgondagens kurs, önskar alla en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar