fredag 16 augusti 2013

Plötsligt händer det!!!

                                                              ÄNTLIGEN!!!!!!!!!






Nu står det där, Båghuset !

Som vi har slitit, oftast i motvind. Den sista gaveln och dörren satte jag och Magnus upp helt själv. Nu
saknas det några remsor längst ner mot marken men det är inget som hinndrar att låta det användas..Nu börjar fantasierna om hur det ska fyllas.Många saker är självskrivna...som tomater,gurkor,meloner,auberginer och chili. Mina tappra fikon ska också äntligen få flytta inomhus. Jag har tänkt mej ( efter tips från en klok kvinna) att marktäcka och sedan låta hönsen få vara där inne på dagarna till vinter och sprätta,gödsla och förbereda jorden lite åt oss. Kan också se framför mej persikor,kiwi och vindruvor. Penséer ska sås redan till vintern.Nu kommer alla saker till pass vi hämtat från min gamla arbetsplats ( för mååånga år sedan arbetade jag på Landsbergs perenner ) krukor,bevattning,pluggbrätten o en massa annat bra att ha. Jag kan också tänka mej att ha ett litet "julevent" eftersom vi då har flyttat gäss och ankor som går i hagarna runt omkring. 
Förändringarnas vindar blåser och verksamheten fylls på med djur. Snart måste vi "ta bort" något för att hinna med, får se vad det blir...

Pekingankor.
Gässen o deras sommarstuga.


Athos,ny hane som ska få tjänstgöra.

Massor med havtorn har vi på alla buskarna!!!



 Jaha och så kom det då ett regn.....







                                                            ......tja vad ska man säga......

                                                               Önskar alla en go fredag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar