tisdag 30 september 2014

En liten förklaring....


Jag skulle vilja passa på att berätta för alla er som undrar om varför jag har avbokat alla kurser i år..och alla andra så klart  :-)

Efter att ha dragits med en svårbehandlad hypotyreos i ungefär 4 år har jag nu fått diagnosen giftstruma. Den är inte rolig att gå med obehandlad och jag försöker att rikta den ork jag har just nu på djuren och att få ihop Gårdsbutiken. Jag har tid hos Endokrinologen i november och hoppas att dom ska kunna göra något som fort ger resultat. 

Nåväl...en av höstens stora tecken här på gården är när fårens bädd tas ut. Det blir fantastisk jord av det till nästa år och förra årets (gödsel) jord fylls i dom  färdig skördade bäddarna. 


Mickis och Andreas hjälper som vanligt till.

Åke med sin stora grävmaskin.
Fortfarande skördar vi hallon,mangold,diverse rotfrukter,purjolök och kryddor. Äppelmos.morotsmarmelad och rödbetsmarmelad kommer att finnas på hyllan i Gårdsbutiken i november. 

Sushi (och hennes syster Björk) som blev illa bitna kommer att bli friska. Sushi bor fortfarande på köksbordet på nätterna så hon inte blir kall så energin kan gå åt att läka såret.
Nessie äter kvällsmat.
På samma sätt som för oss människor
mår djuren också bäst när dom får äta äkta mat.
Hittade en gammal bild...första natten i Täppeshusen.


Nu önskar jag att alla får en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar