söndag 14 november 2010

En del dagar.......

 En del dagar blir inte riktigt som man tänkt sej! Den började enligt planerna med morgon promenad i det härliga vädret. Frukosten stod dukad  med sprakande brasa när jag kom tillbaka. Räknade ut att jag går (nästan varje morgon) 2,4 km...det duger fint för mej. Sen en härlig tur på Bragi också i fint väder....sen..... tog gladan en av våra älskade höns...och det tog 1,5 timme att lokalisera resten. Sedan skulle fåren kastreras och eftersom höns letar stunden sinkade oss en del ,var vi bara glada att vi var färdiga i tid. Vi sederade och sederade och sederade, inte vi utan veterinären givetvis...men det bet inte...Till slut fick dom motgift,man kan bara ge dom en viss mängd för hälsans skull.Vi gör på ett annat sätt om ett par dagar och hoppas att det fungerar bättre då!!!Så kom regnet,och behagade flytta fram plöjningen ytterligare ett par dagar.Regn eller inte så ska ju alla hästar motioneras.Glanni trodde jag var helt vrickat,och blöt igenom både jacka och termobyxor,konstaterar jag att jag räknat fel på höet,det räcker inte till imorgon som jag räknat!?ut. Bara i väg och låna...Nya kabeln skulle dras till min skrivare och hoppsan ojsan,där gick visst en ström kabel i väggen. Men nu har jag finaste ritningen på trädgård och odling och det väger upp mycket.Nu ska jag börja göra stooor inköps lista som skickas till våren!!Oj vad roligt det ska bli!!Sparris,jordgubbar,svartkål,havtorn och tryffel är en bråkdel av vad som ska få bo hos oss på Vårgårda.I torsdags hade jag luffarslöjds kurs för ett gäng trevliga tjejer från Ladies Circle,man har ju alltid hört talas om dom men aldrig tänkt vidare på vad det innebär,men det är ju en super fin "klubb" som hjälper hur mycket människor som helst och ger andra,te.x  nyinflyttade ,oavsett om det är från ett annat land eller grannkomunen en chans till att skapa sej ett socialt nätverk!! Nu ska jag fixa till lite räkor för snart kommer dottern och mamma på mat.


Ha en skön kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar