onsdag 10 november 2010

Mur !

 Har sett en mur som jag vill ha.Ska försöka presentera den som en god ide och "inte alls mycket jobb" för sambon...Grejen är bara att en del stenar är gigantiska,nästan 1.50 höga...men så snyggt. Edward kommer förhoppningsvis och plöjer antingen på söndag eller nästa vecka,då kan jag börja så smått med den "ätbara" delen. Nu har vi bestämt tid till kastrering av fåren,det blir också på söndag. Bäärnarhd och Bäärne skulle bara veta...När det är gjort ska vi planera resten av vår trädgård tillsammans med vår goda vän och veterinär.Vore hon inte veterinär skulle hon nog blivit trädgårds designer!!!Hoppas hoppas att hon öppnar sin trädgård till nästa trädgårdsrunda! Den är helt fantastisk!...och hon ska hjälpa oss med en ritning :)) 
En sådan här liten pöl vill jag också ha.Den har jag fotat på Lottis trädgård i Ängelholm.
Redan inplanerat är 2 stora vatten,en skogs tjärn och en strikt avlång. En del kommer bli rosenträdgård och en kommer bli stäpp. Givetvis kommer det att finnas en medelhavs del med och sen har vi den ätliga delen. Vi pratade om att ha ett danskt raftehegn men vi kommer nog använda oss av skalvirke,det är så vacker som staket. Nu får jag sluta och drömma för i dag,och gå ut och fodra djuren kvälls mat!


Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar