söndag 26 december 2010

Kalkon söndag

Oj vad tiden har runnit iväg.Jag har haft rekord i bokade kurser,och träffat en massa nya spännande människor som jag ska sammarbeta med. Den 21:a var vi på julbord,Gastro heter restaurangen och det var det absolut bästa vi varit på!!Så snyggt och nästan som små konstverk.Chefs kocken är utbildad av Gordon Ramsey och det märktes verkligen! Lilla julafton var mysig tillsammans med Magnus och Mikaela och ett berg av räkor, långsittning i soffan och bara njuta. Julafton kom med lång frukost,ridning och pyssel med alla djuren,lång lunch,Kalle,gooodaste julbuffeén ( vi fick vilt paté och lantpaté av Eva med tillhörande rödkålsmarmelad) det var super gott och självklart massor av rolig film på tv.Jag fick så fina presenter av min underbara dotter,en bok hon har fyllt i själv och som heter "till min kära mamma".. många klumpar i halsen,jag blir så rörd och lycklig över att kunna ha det relation med sin vuxna dotter.Tänk en sådan fantastisk unge det blev!!!Fint kitt med schampo,balsam och inpackning och en go parfym som jag önskat mej :)) En mycket härlig och skön julafton tillsammans med Magnus,Mikaela och Mamma.
Mamma hade gjor sin sillsallad,gravad lax som smällte i munnen och sin egen lök sill, och då är liksom allt på plats. Juldagen var också en härligt strålande dag med många långsoffe sittningar och ridning.Vädret var helt fantastiskt och luften var hög.Mikaela satte lite färg i håret på både mej och Magnus så nu är vi presentabla i gen På kvällen åt vi köttbullar och spagetti.....Idag har familjen varit sammlad och ätit "annandags kalkonen"... smaskens .. ett mycket bra avbräck från all jul mat.Clara hade grand finalemed ridning,sång och dans..högt och länge  

                                            
I morgon ska släpet skottas fram för jag ska på rid kurs med både Bragi och Glanni.Detta har jag gått och längtat efter för det blir både dressyrträning och töltträning vilken grej va??längtar nu ocks till våren så att man kan börja jobba med "det stora projektet! Nu blir det sängen!

Ha en härlig natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar