söndag 5 december 2010

Öppethus och andra advent.

I dag hade vi vårt öppna hus med lite julmarknad. Snön vräkte ner från morgon till kväll och gör så även nu när jag tittar ut. Men så vacker det var. Hela dagen vilade i en förtrollad julstämning. I ateljen spred sej vacker jul musik och det doftade av gran och glögg. Mikaela var så tapper och tog hand om korvgrillningen hela dagen, hon var verkligen som en istapp när hon kom in. Marie stod bredvid och gjorde sina fina halsband och armband. Jag har beställt två st till mej själv och ett till dottern i julklapp,grymt fina!Trots det något besvärliga väglaget blev det till slut 40 personer som vågade sig ut. Som vanligt positiva och glada människor. Hurra för dom!!
I stallet stog dom gulliga tjejerna från  Sassagårdens stalljus och sålde sina fina handstöpta ljus,mamma Lena var hemma och höll stöpkurs. I stallet hade Simsalabim en "monter" i en av hästboxarna. Det var mycket läckert. Det får nog bli en repris till våren och med ännu fler utställare.Vi gjorde detta lite på försök och med den responsen på så lite reklam och så dåligt väder tycker jag att det finns all anledning att göra om det. Lilla Clara kom och tog sej en rid tur och hjälpte till med att få i ordning familjens något sena adventsljustake,bättre sent än aldrig ,fin blev den och glitter fick den.(Gissa vem som höll i burken med glitter).
Härom dagen var http://www.simsalabimhoganas.se/  här tillsammans med Jörgen Nilsson som är fotograf  www.fotozon.se han är en riktig stjärna :)) Dom fotograferade  Simsalabims saker i stallmiljö mycket häftiga bilder med hästar och allt. Jörgen ville ta bilder från mitt hem och skicka in till Lantliv!!! Vi ska försöka träffas ev. redan i veckan,mycket spännande. Jag har pyntat och fejat så mycket det bara går till alla fåglarna och det finns nu mat stationer på alla möjliga ställen nu runt om på gården. Jag ska binda en gigantisk krans till dom och hänga talgbollar under så dom får "tak" över huvudet när dom äter på ett ställe i alla fall. Fåren har börjat gå vaktparad dvs att när dom har fått nog av att var ute börjar dom gå (på led) fram och tillbaka längst staketet och tjoar för full hals. Hovslagaren fick krångel med bilen och kommer inte på några dagar ännu.Då blir det några semester dagar till får pållarna. Bragi och Glanni ska få på sina nya täcken med hals i morgon. Kan undra vad det blir för summa på ett år med alla pryttlar man köper till  dom fyrbenta? Nu blr det läggdags för att seda upp och fortsätta binda kransar till mina beställningar.

Ha en riktigt go natt...det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar