torsdag 10 februari 2011

Efter stormen.

Det är nog första gången jag tyckt att det var riktigt obehagligt med vind.Stormen som drog över oss (hette den inget, kanske kunde den heta Gertrud?) var riktigt kraftfull och tog två granar från oss och skapade allmän oreda.Grannes frigolit,takpapp mina arrangemang vid vägen låg huller om buller. För att inte tala om all halmen..igen, över hela gårdsplanen. Undrar vem det är som döper stormar och oväder, meteorologer med taskig relation till svärmödrar kanske..eller någon som krossade deras hjärta som ung...vad vet jag. Idag har vi haft möte med KIK, Kreativt i Kullabygden. Nu har vi spikat flyern och trycksakernas utseende, så snart blir det en resa till tryckeriet. Det ska bli så spännande och roligt att få arrangera och se hur ett nytt evenemang föds. Skriv in 27 mars i almanackan!! Jag har börjat arbeta med mina ägg, dom ska målas en del ska få stå på pinne och en del ska få bli hängande ägg.
                                              
Jag älskar ägg både att äta och att använda som dekoration och i arrangemang. Formen står för (mej) oändlighet och livet.I morgon bär det av till http://www.stallcharlottenlind.se/  för ett reportage som ska skickas in till en del hästtidningar. Jörgen från http://www.fotozon.se/ ska ta bilderna. Nu ska jag ta in småhästarna och "tvätta fötterna" för dom ska åka till hovslagaren lite senare och då vill det till att dom är rena om både hovar och ben.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar