torsdag 26 maj 2011

Blåsigt värre!

Nu har det blåst och blåst så jag hejjar för lite vindstilla och solsken:)).Trädgårdsrundan närmar sig och vi  gjuter som galningar mellan alla projekt och kurser som ska hållas i gång. Allt är så vackert ute nu. Frodigt och grönt...gräsmattan verkar växa över en natt...nej klaga kommer jag inte göra (än) på gräsklippningen som jag så intensivt längtade efter för bara någon månad sedan. Fåren får beta i sommarhagen en liten halvtimme om dagen och är inte ett dugg intresserade av sitt hö på kvällen,ungefär som om vi skulle valt mellan knäckebröd och räkbaguette..I morgon bitti blir det upp i ottan och förbereda för KiKs frukost möte. Vi ska vara i Simsalabims Sommarbutik den här gången och vi ser så fram emot det.I morse var jag en sväng hos Yvonne på Keramikverkstan. Det verkar vara enda sättet för mej just nu att få stopp på turbotankarna i huvudet, att sitta med en klump lera och mojja...Jag har så mycket planer och saker som jag skulle vilja göra att jag ibland önskar att det fanns en stopp knapp...angenämt problem egentligen..
Nu ska jag gå och lägga en go köttbit på grillen och sedan blir det lite pappersarbete innan jag får anse det som kväll.

I dag är inte bloggen inte intresserad av mina bilder så några sådana tycks det inte bli ...

Ha en go torsdag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar