måndag 16 maj 2011

Stora träd.

Just nu tänker jag mycket på stora träd.Jag måste bestämma mej för vilka träd som ska få stå vid muren och det är inte lätt när man har många favoriter. Träd är ju inget som man planterar på fel plats och får för sig att flytta på efter några år, dom står liksom där dom står.Två av träden har jag klara och det blir en daggpil och ett mullbärsträd.Vi håller också på med att spika exakt var tjärnen ska ligga, som jag uppfattat det är en tjärn helt enkelt en sjö i skogen...Det kluriga blir antagligen att få vatten och mark att se ut som det alltid legat där som t.ex på dom här vackra bilderna.


Odlingen tar mer och mer form och faktiskt kan man börja ana att det kommer bli riktigt bra.Jag har kört en liten fuskis och köpt ett par färdiga tomatplantor,kunde inte låta bli...en härlig sort som växer som en ampel,en busktomat och en dansk sort. Vi kommer inte att behöva köpa en endaste tomat i sommar :) Nästa helg åker både purjon och majsen ut på friland.Det blir många meter majs och frysen ska stoppas full.Lammen får färre gånger med välling och dom små liven går och betar både hö och gräs,jösses vad sött.
Kurserna rullar på för fullt och det dyker upp nya kunder från "när och fjärran", det är jag jätte glad för. Vi har börjat gjuta betongbokstäver och när vi gjutit upp ett lager så tänkte jag att webbshoppen ska få börja med försäljningen.Förutom bokstäver kommer vi att erbjuda bl.a fat gjutna på silvertallrikar, fjärilsbad små hjärtan och en massa massa annat vackert.

Nu ska jag förbereda för nästa kurs, ha en go måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar